Zijn deze Indiase gerechten voor-, hoofd-, bij- of nagerechten?

Binnenkort ga ik koken voor vrienden en de volgende gerechten lijken mij wel lekker:

Mulligatawny (voor?)
Curry van lamsvlees en spinazie (hoofd?)
Madrascurry (hoofd?)
Mogolsalade (bij?)
Gekruide rijst (bij?)
Indiase rijstpudding met pistachenootjes (na?)

alleen in het kookboek staat er niet bij op welk moment van de maaltijd ze horen.

En iemand een idee hoeveel ik klaar moet maken, ik neem aan 1 voor, 1 hoofd en 1 nagerecht en een bijgerecht erbij. We zijn met z'n 3-en of 4-en en niet abnormaal grote eters.

Iemand eventueel nog een ander idee voor voor- en nagerecht?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
1.4K

Het beste antwoord

Ik sluit me aan bij wat de vorige 2 mensen zeiden die gereageerd hebben, het eten wordt in de (traditionele) Indiase keuken allemaal tegelijk geserveerd.

Je vroeg verder nog naar de hoeveelheid die je klaar zou moeten maken voor 3-4 personen. Ik neem aan dat je vanuit een kookboek kookt en daar staat meestal bij voor hoeveel personen het recept geldt. Stel het is voor 2 personen, dan zou je het verdubbelen, want je weet nog niet of je voor 3 of 4 personen kookt.

Verder vroeg je of iemand nog een idee heeft voor een voor- of nagerecht ....
Voorgerecht wel ... nagerecht maak ik nooit, want uit ervaring weet ik dat niemand dan eigenlijk nog wil en meer uit fatsoen iets neemt. Daarom koop ik ijs als toetje, want na pittig eten lusten de meesten wel iets verkoelens.

Hier 2 heerlijke voorgerechten:

Onion bhaji oftewel Indiase uien: (in restaurants een bijgerecht, maar ik serveer het als voorgerecht)

Ingrediënten voor 4 personen
7,5 gram bakpoeder
75 gram bloem
5 gram chilipoeder
1 ei
100 gram kikkererwtenmeel
8 stuks knoflook (teentje)
400 gram ui

Bereidingswijze
Snijd de uien door midden en in heel dunne plakjes. Meng alle ingredienten tot een romig deeg en voeg de uien toe. Verhit 2 cm olie in een pan. Doe er eetlepels beslag in (vorm een rondje in de pan) en bak die aan twee kanten gaar en bruin.
Serveer per persoon 2 stuks, met een takje koriander er op.

Kip tikka masala:

Ingrediënten voor 4 personen
2 kipfilets, elk gesneden in 4 gelijke lengtestukken
1 à 2 eetlepels Chicken Masala kruidenpasta (van b.v. Patak's)
4 eetlepels yoghurt (mag iets meer als het droog wordt in de koelkast)
blaadjes sla voor decoratie
schijfjes limoen om over uit te knijpen

Meng de Chicken Masala kruidenpasta met de yoghurt,
daarna met de kipfiletstukken en zet het in de koelkast om te marineren
roer het elk half uur om
vlak voordat u gaat eten zet u de gril aan
leg de stukken kipfilet op de gril en gril ze totdat ze een beetje kleur krijgen
serveer op een blaadje sla met een schijfje limoen of citroen erbij

Succes en genietse tijdens je etentje!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In principe kennen ze in de Indiase keuken geen voor- bij en hoofdgerechten. Alles wordt bereidt en tegelijk geserveerd.

Iedereen pakt wat hij wil eten. Het is een soort rijsttafel.

Heerlijk trouwens, een van mijn favoriete keukens!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je redenering klopt, als je het zou vergelijken met onze voor-hoofd-nagerechten zou het zoiets zijn.
Maar er wordt niet zo vastgehouden aan de scheiding van die gangen, dus maak wat je lekker lijkt en laat iedereen pakken wat ze willen :-)
Veel plezier en eet smakelijk.