wat maakt dat brillenglazen van zelfde sterkte zo van prijs kunnen verschillen?

brillenglazen verschillen vaak in prijs. Ook als het gaat om ontspiegeld, (extra) gehard zijn binnen dezelfde groep glazen hier vaak duurder dan daar. natuurlijk is concurrentie en zijn er verschillende leveranciers. daar gaat het niet om in mijn vraag: zijn er ook kwalitatieve verschillen zoals het zichtveld in de breedte of, bij multifocaal de overgang van de ene naar de andere sterkte. wie weet hier iets meer over?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je een groot montuur hebt dan moet het basis glas dat in het montuur past groter zijn, verder heb je ook nog glas met een hoge brekingsindex waardoor het glas dunner kan zijn met dezelfde sterkte als goedkoper glas of kunststof.
Multifocaal is sowieso duurder omdat daar op recept twee verschillende sterkten in elkaar overlopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vlgs mij is de vraag waarom hetzelfde glas in verschillende winkels zo in prijs verschilt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ik de vraag goed lees gaat het juist niet om concurrentie en leveranciers maar om kwaliteit en zichtveld. Vandaar mijn uitleg waarbij ik de winkels buiten beschouwing laat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
er was maar éen antwoord